レモン哀歌

あなたはレモンを待っていた

回到顶部
BIRDIE - illion

刚刚写完一封信。不知道为什么深夜里想要唱这首歌。这是我第一次让一首歌勾起我的感情到想哭的歌。刚才我才发过一句“我喜欢在热烈里唱出悲伤的歌”,转身就听见这样一首充满希望到漫溢出来的曲子,而且唱的也不是我的经历。野田洋次郎,你怎么这么厉害,把我唱哭了,把我唱得和以前不一样了。我一直都在重复着,我不理解为什么人想要一个理想伴侣陪伴自己度过长达几十年的人生,人避免不了变化,为什么要定死自己的人生呢。但此刻的我在想,一直以来的我也许真的是在闹别扭。世界上就是有歌里唱的这种平静无形的爱啊,你又何必那么多要求。你只需要一直小鸟一直在你身边振翅,像呼吸一样,这就够了啊。这种没有条件的单纯的情感,我还要过多少年,才能明白呢……

我以后再听到这首歌一定会很难过很难过,几年前听这首歌一定也会很难过很难过。也许我是想起了那段夜里独自伤感的青春期吧。那时的我是多么期盼有一个无条件包容我的救世主一样的存在呀。只可惜我后来再也不信神了。

I know that you're been lonely there across the universe.
He always sits next to you. Guess what? His name was Solitary.
Mind if I change place with him? Will you say goodbye to him?
Take your time give hug to him.
Because you'll never gonna see him again.

Hello it's me again, I'll guide you to a new adventure.
Let's start with little chat that doesn't mean a thing at all now.
Take a try and me one. After that I'll ask you one.
Take your time there's plenty left.
It's nothing hard I'll give you one for now.

What I want to be is probably
like a bird flies into your eyes
like a bird flies into your soul
like a bird flies into your sight
like a bird flies into your heart

You must be feeling small with lack of friend who knows you all.
But here I am next to you guess what? My name is…
Whatever you want to call it is. Anything but 'ominous'.
How about Mr.Optimist or should I be a man without a name?

Because what I want to be is probably basically occasionally
like a bird flies into your eyes
like a bird flies into your soul
like a bird flies into your sight
like a bird flies into your heart

“我一无所有,没有名字,我只是想坐在你身边,像一只小鸟飞进你的灵魂。让我教你如何与人谈天、交朋友,慢慢来,我会带你看一个不同的世界。”

2016年3月27日3:06 埼玉 朝霞

 
 
评论
©レモン哀歌 | Powered by LOFTER